W wersji 11.10.0 aplikacji mMedica zostanie udostępniona nowa funkcjonalność umożliwiająca elektroniczne zgłaszanie rozpoznań nowotworów złośliwych do systemu e-KRN+. Rozwiązanie to zastąpi dotychczas stosowaną papierową Kartę Zgłoszenia Nowotworu Złośliwego MZ/N-1.

Użytkownicy, którzy do tej pory raportowali przypadki nowotworów poprzez wypełnianie formularza zgłoszenia na stronie internetowej KRN, będą mogli wykonywać tę czynność bezpośrednio w programie mMedica, po wcześniejszej pozytywnej integracji podmiotu leczniczego z systemem e-KRN+.

Sposób działania w mMedica pozostaje bez zmian. Po wprowadzeniu rozpoznania podczas wizyty gabinetowej z określonego zakresu, aplikacja wyświetli komunikat o konieczności wypełnienia karty. Po jego zaakceptowaniu użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony do nowego formularza w sekcji Druki. Po uzupełnieniu wymaganych danych karta jest podpisywana certyfikatem P1 i wysyłana do systemu.

W związku z powyższym przedstawiamy kilka ogólnych informacji dotyczących procesu integracji:

  • mMedica wykorzystuje usługę sieciową SOAP do komunikacji z systemem e-KRN+.
  • Integracja podmiotu jest niezależna od dotychczas wykorzystywanego konta personelu medycznego na stronie app.ekrn.pl.
  • Integracji podlega cały podmiot leczniczy, a nie poszczególni użytkownicy.
  • Należy mieć na uwadze, że proces integracji może potrwać, dlatego pomimo aktualizacji mMedica nie będzie możliwe natychmiastowe korzystanie z nowej funkcjonalności.
  • Komunikacja w sprawie integracji odbywa się pomiędzy podmiotem leczniczym a administratorem KRN – kontakt realizowany jest drogą mailową.

Instrukcja procesu integracji podmiotu z systemem e-KRN+

w celu przekazywania kart zgłoszeń nowotworu w sposób elektroniczny bezpośrednio z aplikacji mMedica

  1. Złożenie wniosku o przyłączenie do środowiska integracyjnego
    Podmiot leczniczy składa wniosek do administratora KRN o przyłączenie do środowiska integracyjnego. Podpisany wniosek wraz z certyfikatami wykorzystywanymi do podpisywania komunikacji (certyfikaty P1) należy przesłać na adres e-mail: administratorkrn@nio.gov.pl.
  2. Włączenie komunikacji na środowisko integracyjne
    Po akceptacji wniosku należy włączyć w Konfiguratorze mMedica funkcję umożliwiającą komunikację z środowiskiem integracyjnym: Konfigurator > Komunikacja > Inne.
  3. Przeprowadzenie testowej wysyłki zgłoszeń
    Personel medyczny rejestruje zgłoszenia nowotworów w aplikacji zgodnie ze stanem faktycznym i wysyła co najmniej 10 zgłoszeń (zgodnie z wymogiem KRN) na środowisko integracyjne. Wysłane komunikaty są weryfikowane technicznie i merytorycznie przez pracowników KRN.
    W przypadku zgłoszenia uwag merytorycznych (przesyłanych drogą mailową) należy poprawić dane w kartach i ponownie je przesłać.
  4. Złożenie wniosku o przyłączenie do środowiska produkcyjnego
    Po ostatecznej akceptacji zgłoszeń przez administratora KRN, podmiot leczniczy składa wniosek o przyłączenie do środowiska produkcyjnego.
  5. Włączenie komunikacji na środowisko produkcyjne
    Po akceptacji wniosku należy włączyć w Konfiguratorze mMedica funkcję umożliwiającą komunikację z środowiskiem produkcyjnym.
  6. Przesłanie kart do systemu e-KRN+
    Karty wysłane wcześniej w ramach testów (pkt 3) należy ponownie przesłać do systemu e-KRN+, tym razem na środowisko produkcyjne, zgodnie z wymogami e-KRN+. W tym celu przygotowano w mMedica funkcję zbiorczego eksportu kart dostępną z poziomu rejestru zgłoszeń nowotworu.

 

Wnioski o przyłączenie do środowiska e-KRN+ oraz regulamin środowiska integracyjnego dostępne są na stronie: https://onkologia.org.pl/pl/integracja-z-systemami-zewnetrznymi-0 :

 

Dodaj komentarz